Ogłoszenie nowych części popularnych marek na rynku gier często odbywa się z dużą pompą. Międzynarodowe targi, konferencja prasowa, tysiące widzów itp. Tymczasem nowa część serii gier rajdowych od Codemasters – DiRT Rally debiutuje po cichu. Co nie zmienia faktu, że bardzo na nią czekam.
Colin McRae Rally 2.0 to jedna z dwóch gier (drugą jest Rally Championship), na których się wychowałem jeśli chodzi o produkcje rajdowe. CMRR2 ukształtował w dużej mierze mój pogląd na to, jak powinna wyglądać grywalna i dobrze zrobiona gra w której motywem przewodnim są rajdy samochodowe.
Dlatego z narastającym smutkiem patrzyłem co Codemasters robi z tą serią. Coraz mniej było w niej „starego, dobrego Colina”, a coraz więcej adresowanej dla fanów Kena Blocka i imprez X-Games zręcznościowej wyścigówki. Elementy rajdowe zdawały się być tam wciśnięte na siłę, aby fani starszych części też wydali na nowe gry pieniądze. A później się w dużej części – tak jak ja – mniej, lub bardziej rozczarowali.
Teraz jednak wszystko wskazuje na to, że Codemasters wraca na jasną stronę mocy. DiRT Rally ma być grą skupiającą się w 100% na zmaganiach rajdowych, z zaawansowanym modelem jazdy i dużą ilością odcinków specjalnych. Ponadto mamy dostać dostęp do zarządzania zespołem mechaników, nowego systemu uszkodzeń oraz efektownej grafiki. Z poprzednimi częściami DiRT gra nie ma mieć praktycznie nic wspólnego.
Na chwilę obecną DiRT Rally dostępna jest na Steam Early Access – płacąc obecnie 27 euro otrzymujemy dostęp do 17 tras (w Walii, Grecji i Monte Carlo) oraz 36 samochodów rajdowych (zarówno starych – z lat 60-tych, jak i najnowszych). Z biegiem czasu dochodzić mają kolejne, a Codemasters chce aby społeczność włączyła się w tworzenie gry.
Na chwilę obecną gra dostępna jest tylko dla posiadaczy PC’tów i posiada takie wymagania sprzętowe:
Minimalne:
- System operacyjny: Windows 7 64 bit lub Windows 8.1 64 bit
- Procesor: AMD Athlon x2 Dual Core lub Intel Core 2 Duo Processor @ 2.4Ghz
- Pamięć: 4GB RAM
- Grafika: AMD HD5450 lub Nvidia GT430 lub Intel HD4000 z 1GB VRAM
- Dysk twardy: 30GB wolnego miejsca
Zalecane:
- OS: Windows 7 64 bit lub Windows 8.1 64 bit
- Procesor: AMD FX-8150 lub Intel Core i5 4670K
- Pamięć: 8GB RAM
- Karta graficzna: AMD R9 290 lub Nvidia GTX780
- Dysk twardy: 30GB wolnego miejsca
Na starcie gra ma oferować oficjalne (czyli inne też będą działały, ale producent nie daje gwarancji, że w 100% poprawnie) wsparcie dla takich kontrolerów i kierownic:
- Official Xbox 360 Wireless Pad
- Official Xbox 360 Wired Pad
- Logitech G27
- Logitech G25
- Thrustmaster T500 RS Racing Wheel
- Thrustmaster T500 RS F1 Racing Wheel
- Fanatec Clubsport Base v1
- Fanatec Clubsport Base v2
Bardzo cieszę się, że Codemasters wzięło się w końcu za taką grę. O tym, że jak chcą to potrafią zrobić porządną rajdówkę wiemy nie od dziś. Mam tylko nadzieję, że projekt nabierze rozpędu w najbliższych miesiącach, aby gra szybko wyszła ze Steam Early Access. I żeby pojawiła się na konsolach, ponieważ twórcy na chwilę obecną skupiają się na tworzeniu wersji PC i nie myślą o konsolach. Stawiam jednak, że baza potencjalnych chętnych na ich grę na PlayStation 4 oraz Xboxie One sprawi, że zmodyfikują oni swoje plany… :)
[…] znają się jak mało kto. Colin McRae Rally i jego ewolucja w postaci DIRT (a ostatnio DIRT Rally), TOCA przemianowana z biegiem lat na GRID – te serie są głęboko w sercach niejednego fana […]
[…] – przeżyję te kilka miesięcy opóźnienia. W końcu w chwili, gdy na horyzoncie pojawił się Dirt Rally albo WRC 5 nie można już wydawać gier słabych i upatrywać sukcesu w małej konkurencji na […]
[…] A dobrych gier rajdowych w ostatnich latach na konsolach nie ma. Co prawda zapowiedziany został DIRT Rally, ale nie wiadomo, czy gra ta pojawi się na jakiejś innej platformie niż […]