Artykuły w kategorii: Ford

Ford Ka+ Active 1.2 Ti-VCT 85 KM. Mieszczuch w szatach crossovera – TEST

Wraz z dodaniem plusa w nazwie, Ford Ka przestał być przedstawicielem segmentu A – przeskoczył on o jeden szczebel wyżej i jest teraz tańszą propozycją tego producenta w segmencie B. Z kolei dodanie do nazwy modelu słowa Active sprawia, że przestaje być on niewielkim hatchbackiem, a staje się miejskim crossoverem. Właśnie taką, podwyższoną wersję dostałem do testów.

Czytaj dalej

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 KM ST-Line – TEST

Pomimo dużego zainteresowania SUV’ami o niewielkich gabarytach, Ford dosyć długo kazał czekać klientom w Polsce na dołączenie do oferty swojego przedstawiciela tego segmentu, czyli modelu EcoSport. Na przełomie 2017 i 2018 roku sytuacja uległa jednak zmianie i w salonach w naszym kraju bez problemu można już ten model znaleźć. A czy warto się nim zainteresować? Zapraszam na test.

Czytaj dalej

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM Titanium. Hatchback do jazdy – TEST

Ford Fiesta to samochód z niezwykle bogatą rynkową tradycją, dostępny w sprzedaży od 1975 roku. Ja jednak dopiero na początku roku 2018 miałem pierwszą okazję spędzić z tym autem więcej czasu – a konkretnie w debiutującą w 2017 roku jego VIII generacją (Mk8). Zapraszam do przeczytania wrażeń z tego, jak wypadło pierwsze „starcie” z miejskim hatchbackiem Forda z segmentu B.

Czytaj dalej

Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 150 KM AWD po liftingu – TEST

Średniej wielkości SUV’y to jeden z najprężniej rozwijających się segmentów na rynku samochodów. Klienci są nimi zainteresowani, więc producenci wychodzą im naprzeciw, licznie przedstawiając swoje modele i pakując w nie wszystko, co mają najlepsze. Aby nie zostać w tyle Ford, po niespełna 4 latach obecności na rynku, odświeżył swojego przedstawiciela w gronie kompaktowych SUV’ów – model Kuga. Przez tydzień miałem okazję sprawdzić jak sprawuje się on w odmianie „zaznacz wszystko” Titanium.

Czytaj dalej

Ford Edge Sport 2,0 TDCi 210 KM PowerShift AWD. SUV z aspiracjami – TEST

Załóżmy, że mamy w kieszeni około 200-250 tysięcy złotych i chcemy kupić dużego, masywnego SUV’a. Planując wycieczkę po salonach samochodowych, zapewne wiele osób na mapie zaznaczałoby dealerów niemieckich, szwedzkich albo japońskich marek premium. A czy warto jest też postawić „X” w miejscu, gdzie mieści się salon Forda? Sprawdziłem to podczas 7 dni spędzonych z modelem Edge.

Czytaj dalej