Najnowszy Chrysler 200: Bezpieczeństwo w dobrym stylu

Model z 2017 Chryslera 200 nadal utrzymuje swój charakter stylowego oraz wygodnego sedana o płynnej, wyokrąglonej sylwetce i wyrafinowanym froncie. Najnowszy Chrysler jest porównywany do późniejszych Saabów, a jego elegancja sprawia wrażenie luksusu. Długa linia dachu przechodzi do tyłu i krótkiej pokrywy bagażnikowej. Tak zaprojektowane nadwozie tuszuje małe rozstawienie osi – podwozia pierwotnie zaprojektowanego dla kompaktowych sedanów.

Wnętrze Chryslera 200 jest wspaniale wyposażone. Jest w pełni funkcjonalne i wygodne: z wysuwanymi uchwytami na kubki, wieloma schowkami, i bogato wykończoną deską rozdzielczą nie brakuje niczego. Sama deska rozdzielcza zawiera szereg rozwiązań korzystnie zwiększających funkcjonalność—z łagodnie opadającą konsolą środkową, oraz pokrętłem do zmiany biegów.

W kwestii wydajności Chrysler 200 z 2017 sprawdza się całkiem dobrze. Podczas jazdy, kontrola samochodu jest mile przewidywalna, ale raczej standardowa jak na sedan marki z Detroit. Jazda nie jest aż tak miękka jak w skupionej na komforcie jazdy Altimie, ale też nie jest tak żwawa jak w Fusion.

Chrysler 200 jest oparty na poszerzonej wersji kompaktowego sedana Dart, i też po nim odziedzicza rozwiązania rozłożenia napędu oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Ogólnie, jazda Chryslerem 200 jest przyjemna i świeża, z pewnym lecz nieco przytłumionym poczuciem przyczepności. Do napędu Chryslera 200C posłuży jeden z dwóch silników benzynowych: 4-cylindrowy, o pojemności 2,4 litra (184 KM), lub V6, o pojemności 3,6 litra (295 KM).

Zrozumiałe i przyjemne poczucie przestrzenności na przednich fotelach nie wydaje się równo przydatne na tylnych. Wycięcie drzwi niestety utrudnia dostęp do tylnego fotela, a dla wyższych osób spływający dach dostarcza dodatkowych utrudnień. Trzeba jednak przyznać że opuszczane oparcie z wbudowanym schowkiem nadrabia komfortem jak już uda nam się wsiąść.
Chrysler 200 otrzymał wzorowe oceny za testy zderzeniowe z dwóch głównych amerykańskich agencji bezpieczeństwa drogowego. W jego wyposażeniu znajduje się wiele rozwiązań technicznych wspomagających bezpieczeństwo jazdy, takich jak system ostrzegawczy zapobiegający opuszczaniu pasu ruchu, system ostrzegawczy kolizji przedniej wraz z automatycznym hamowaniem, adaptacyjnym tempomatem, oraz monitorami „martwego punktu” z sygnałami ostrzegania przed zbliżającymi się pojazdami.

W porównaniu do innych modeli w swojej klasie, Chrysler 200 LX pozostaje jednym z najtańszych. Chwali się sporą ilością dodatków ale nie jest wyposażony w Bluetooth ani tylne nawiewy ciepłego i świeżego powietrza. Chrysler 200S ma bardziej sportowy wygląd z lampami przeciwmgielnymi, większymi 18 calowymi kołami, sportowym podwoziem, i szeregiem innych dodatków. Z kolei, model z najwyższej półki 200C ma w dodatku automatyczną klimatyzację, ogrzewanie przednich foteli i kierownicy, konfiguracyjną tablicę rozdzielczą i zdalne odpalanie silnika.

Pomimo dość szerokiej oferty, w której skład wchodzą modele LX, Touring, Limited Platinum, 200S, i 200C Platinum, seria Chrysler 200 doświadcza trudności w konkurowaniu w swojej klasie. W związku z tym Chrysler ogłosił dyskontynuację serii 200 w najbliższej przyszłości.

Do miłośników Chryslera należą sławne osoby takie jak były prezydent Obama, który jeździł Chryslerem 300C jeszcze jako senator z Illinois, czy aktor Josh Duhamel znany z roli w blockbusterze Transformers. Luksusowe modele Chryslerów cieszą się popularnością także wśród sławnych raperów, takich jak Snoop Dogg (Chrysler 300C) czy Ludacris (Chrysler ME 4-12). W świecie gier, Chryslerem jeździła mistrzyni pokera Adrienne Rowsome, która nadal gra pod pseudonimem „talonchick” przyjętego na cześć swojego pierwszego samochodu – Eagle Talona z 1992 roku.

Najnowsze teksty

Hyundai Tucson 1.6 230 KM Hybrid Executive – TEST

Nowy Hyundai Tucson pojawił się na rynku w 2020 roku i wiele osób zaskoczył swoim wyglądem, który był wyraźnie...