Seat Ateca – cena i wersje wyposażeniowe dostępne w Polsce już znane

Premiera rynkowa SUV’a produkcji Seata coraz bliżej, w związku z czym hiszpańska marka, a właściwie jej polski oddział ujawnia jedne z kluczowych informacji dotyczących tego modelu. Przyjrzyjmy się jak wygląda cennik i wyposażenie modelu Ateca.

Samochód na polskim rynku oferowany będzie w trzech wersjach wyposażeniowych: Reference, Style i Xcellence. Zobaczmy co oferuje każda z nich.

Reference:

Silnik Skrzynia biegów Cena
1.0 TSI 115 KM manualna 6-biegowa 77 100 zł
1.6 TDI CR 115 KM manualna 6-biegowa 85 500 zł

Najbardziej bazowa wersja, której cena startuje od 77 100 zł. Za tę kwotę nie możemy specjalnie liczyć na ogrom bajerów – stalowe felgi, „tradycyjne” światła, podstawowy system multimedialny (zestaw głośnomówiący Bluetooth, USB, 4 głośniki), elektryka szyb i lusterek, komputer pokładowy. Za 1367 zł dostępny jest pakiet Comfort+, który obejmuje aluminiowe felgi, skrętne światła przeciwmgłowe, klamki i lusterka w kolorze nadwozia. Szału nie ma, więc jest to oferta dla osób, które chcą mieć Atecę i chcą jednocześnie wydać na nią możliwie małe pieniądze.

Style:

Silnik Skrzynia biegów Cena
1.0 TSI 115 KM manualna 6-biegowa 90 400 zł
1.4 Eco TSI 150 KM manualna 6-biegowa 95 900 zł
1.4 Eco TSI 150 KM automatyczna DSG 7-biegowa 103 800 zł
1.4 Eco TSI 4Drive 150 KM manualna 6-biegowa 109 600 zł
1.4 Eco TSI 4Drive 150 KM automatyczna DSG 6-biegowa 113 000 zł
1.6 TDI CR 115 KM manualna 6-biegowa 98 800 zł
2.0 TDI CR 150 KM manualna 6-biegowa 107 600 zł
2.0 TDI CR 150 KM automatyczna DSG 7-biegowa 115 500 zł
2.0 TDI CR 4Drive 150 KM manualna 6-biegowa 116 800 zł

Droższa o około 13 000 zł od bazowej, ale oferująca znacznie więcej dodatków. Tutaj już śmiało można powiedzieć, że z jakiego samochodu będzie się przyjemnie korzystać, nie będą razić braki w wyposażeniu. W standardzie odmiany Style mamy już dwustrefową klimatyzację, pełne światła wykonane w technologii LED, czujniki deszczu i zmierzchu, 17” felgi aluminiowe, a osoby decydujące się na napęd 4×4 zyskają ponadto możliwość wyboru charakterystyki pracy silnika, czy układu kierowniczego nazwaną Seat Drive Profile.

Seat Ateca 2016

Za 3652 zł dostępny jest pakiet Comfort+ w ramach którego wchodzi asystent parkowania (przód i tył), system bezkluczykowy KESSY i lepszy system multimedialny (Media System Plus). Złoty środek w ofercie? Coś w tym jest.

Xcellence:

Silnik Skrzynia biegów Cena
1.4 Eco TSI 150 KM manualna 6-biegowa 106 800 zł
1.4 Eco TSI 150 KM automatyczna DSG 7-biegowa 114 700 zł
1.4 Eco TSI 4Drive 150 KM manualna 6-biegowa 122 500 zł
1.4 Eco TSI 4Drive 150 KM automatyczna DSG 6-biegowa 123 900 zł
2.0 TDI CR 150 KM manualna 6-biegowa 118 500 zł
2.0 TDI CR 150 KM automatyczna DSG 7-biegowa 126 400 zł
2.0 TDI CR 4Drive 150 KM manualna 6-biegowa 127 700 zł
2.0 TDI CR 4Drive 190 KM automatyczna DSG 7-biegowa 146 100 zł

Jeśli ktoś planuje wydać na Seata Ateca przynajmniej 100 000 zł i mieć jednocześnie już spory „wypas”, to jest to propozycja właśnie dla takiej osoby. Bez dopłat w wersji Xcellence otrzymujemy dodatkowe systemy poprawiające bezpieczeństwo (np. asystent pasa ruchu), kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele, rozbudowany system audio (niestety bez nawigacji) czy felgi o rozmiarze 18”.

Seat Ateca - kabina

Nawigację oraz system kamer 360 stopni zamówić można również w ramach specjalnego pakietu Comfort+ za 3173 zł. W tej wersji bazowo dostajemy już naprawdę sporo, ale wciąż jest trochę opcji, które można zaznaczyć w konfiguratorze i które spokojnie podwyższą cenę finalną o kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Konkurencja, z którą musi mierzyć się Seat Ateca jest ogromna i jeśli chodzi o cenę opisywany model nie wyróżnia się ani specjalnie na plus, ani na minus względem chociażby Renault Kadjara czy Nissana Qashqai – decydować będą zatem detale, indywidualne preferencje i oferowane rabaty. Ciekaw jestem jak Ateca będzie radzić sobie na rynku – o tym przekonamy się za jakiś czas.

Szczegółowy cennik w formacie PDF dostępny jest tutaj.

Najnowsze teksty

Volvo XC40 Recharge Twin Engine – TEST

Volvo XC40 Recharge to pierwszy, w pełni elektryczny model Volvo, który jednak bazuje na spalinowym SUV-ie tego producenta. Zastosowany...