Nowa Toyota RAV4 Hybrid (2016) – spalanie, cena i premiera w Polsce

Toyota to bez dwóch zdań lider jeśli chodzi o samochody hybrydowe w Polsce, dla wielu osób wręcz symbol tej technologii. Dotychczas wersje Hybrid pojawiały się w mniejszych autach, a teraz wkraczają do „wagi ciężkiej” u Toyoty. Oto co wiemy o debiutującym SUV’ie RAV4 z silnikiem benzynowym i elektrycznym pod maską.

Toyota wraz z zapowiedzią modelu RAV4 Hybrid załatała poważną lukę w swojej ofercie. Jeśli popatrzylibyśmy na gamę modelową tego producenta jeszcze parę miesięcy temu to osoby poszukujące hybrydy w mniejszym nadwoziu nie miałby z jej zakupem żadnego problemu. W kolejce czekały modele: Yaris, Auris i Prius. Dla każdego coś dobrego.

Nowa Toyota RAV4 Hybrid - bok

Jeśli ktoś jednak potrzebował większego auta, które mógł napędzać również prąd z akumulatorów… to miał pewien problem, ponieważ w ofercie japońskiego koncernu czekały na niego jedynie Lexusy GS i LS, które są „odrobinę” droższe do Toyot. Teraz sytuacja ulega zmianie.

Hybrydowa Toyota RAV4 – silniki i napęd

A stanie się tak dokładnie 9-10 kwietnia, kiedy to polskie salony wprowadzą do swojej oferty odświeżonego SUV’a Toyoty z napędem hybrydowym.

Toyota RAV4 Hybrid - silnik HSD

Składać będzie się na niego silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra oraz 2 silniki elektryczne, które będą pobierać energię z zamontowanych pod tylnymi siedzeniami akumulatorów niklowo-wodorkowych. Całość ma generować moc 197 KM, co sugeruje, że pod maską znajdzie się konstrukcja bliźniacza do tego, co znaleźć możemy chociażby w modelu Lexus NX 300h. Miałem okazję jeździć tym samochodem i taka moc całkiem nieźle radziła sobie z napędzaniem wcale nie lekkiego auta. W przypadku RAV4 z dynamiką może być jeszcze lepiej, ponieważ przyspieszenie do 100 km/h zajmować ma 8,3 sekundy (w porównaniu do 9,2 sekundy w Lexusie). Emisja CO2 wynosić będzie 115 g/km, co jest bardzo dobrym wynikiem, bez problem gwarantującym spełnienie normy Euro 6.

Za przeniesienie mocy na koła tradycyjnie będzie odpowiadała bezstopniowa skrzynia E-CVT, więc miłośnicy płynnej jazdy będą uradowani, a miłośnicy dźwięku wkręcającego się na wysokie obroty silnika spalinowego już mniej :)

Nowa Toyota RAV4 Hybrid - tył

Polskie ceny

Toyota podała również cennik swojego nowego SUV’a, który będzie obowiązywał w naszym kraju. Znajduje się on poniżej – dla lepszego porównania umieściłem w nim również ceny wersji z napędem wyłącznie spalinowym.

Napęd 4×2:

Silnik Skrzynia biegów Active Premium Style Prestige
2.0 D-4D (143 KM) diesel manualna 6 biegów 108 900 zł 117 900 zł 128 900 zł 144 900 zł
2.5 Hybrid (197 KM)   bezstopniowa E-CVT - 134 900 zł 144 900 zł 160 900 zł

Napęd 4×4:

Silnik Skrzynia biegów Active Premium Style Prestige
2.0 Valvematic (152 KM) benzyna manualna 6 biegów 108 900 zł 117 900 zł 128 900 zł 144 900 zł
2.0 Valvematic (152 KM) benzyna Multidrive S - 125 400 zł 136 400 zł 152 400 zł
2.5 Hybrid (197 KM) bezstopniowa E-CVT 144 900 zł 154 900 zł 170 900 zł

Bardzo jestem ciekaw jak będzie radzić sobie nowy RAV4 Hybrid. Różnica pomiędzy wariantem hybrydowym i spalinowym wynosi 15-20 tysięcy złotych, co jest dużą ilością pieniędzy, jednocześnie dostajemy wtedy niższe spalanie (zwłaszcza w wersji 4×4, do której nie można zamówić diesla) i najlepszą dynamikę – tu różnica między odmianą Hybrid i benzynową/wysokoprężną jest znacząca, ponieważ wynosi ponad 40 KM. Śmiało można zatem motywować wydanie większej ilości pieniędzy nie tym, że kupujemy auto z dodatkowymi silnikami elektrycznymi, a tym, że kupujemy po prostu topowy, najmocniejszy wariant.

Nowa Toyota RAV4 - logo

Sądzę, że podobnie jak miało to miejsce w przypadku Aurisa, hybrydowa wersja Toyoty RAV4 szybko znajdzie się bardzo wysoko w rankingach sprzedaży tego modelu. Teraz zostaje jeszcze tylko czekać na Toyotę Avensis Hybrid i wtedy slogan „Witajcie hybrydy, żegnajcie diesle” naprawdę będzie miał w przypadku tego japońskiego producenta bardzo dużo wspólnego z rzeczywistością.

Przypominam – Dni Otwarte związane z premierą tego modelu odbędą się 9-10 kwietnia 2016.

3 KOMENTARZE

  1. I jak wam się podoba to auto ?
    Ja po jeździe próbnej jestem mega zadowolony.
    Komfort jazdy, przestronność, eleganckie wykończenie wnętrza, duży bag, Ekologiczny i wydajny silnik. Rav4 jest właśnie tym autem którego szukałem

  2. jak wam się podoba to auto ?
    Ja po jeździe próbnej jestem mega zadowolony.
    Komfort jazdy, przestronność, eleganckie wykończenie wnętrza, duży bag, Ekologiczny i wydajny silnik. Rav4 jest właśnie tym autem którego szukałem

Najnowsze teksty

Hyundai Tucson 1.6 230 KM Hybrid Executive – TEST

Nowy Hyundai Tucson pojawił się na rynku w 2020 roku i wiele osób zaskoczył swoim wyglądem, który był wyraźnie...