Skoda Octavia RS – niska cena, duża moc

Myśląc o samochodach sportowych zazwyczaj przed oczami mamy auta, które kosztują grubo ponad 200-300 tysięcy złotych. BMW M, Mercedesy AMG, albo jeszcze ostrzejsze propozycje pokroju Lamborghini, czy Ferrari. Jednak przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne można znaleźć samochód który oferuje naprawdę solidną dawkę sportowych wrażeń, a kosztuje znacznie mniej niż powyższe przykłady.

Skoda Octavia RS – przeglądając ostatnio ogłoszenia na OtoMoto moją uwagę zwrócił ten właśnie samochód. Rzuciłem okiem akurat na ofertę sprzedaży najnowszej generacji, która wyposażona jest w silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM. Taka moc gwarantuje sprint do setki w czasie 6,8 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 248 km/h. W cenie znajduje się również praktyczne (zwłaszcza w wariancie kombi) nadwozie, co czyni z Octavii naprawdę ciekawą propozycję dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na zakup samochodu tylko do zabawy.

Rodzinna i sportowa - Skoda Octavia RS w wersji kombi

A cena za nowe egzemplarze (dobrze wyposażone) oscyluje w granicach 120-130 tysięcy złotych. „Golas”, czyli podstawowa wersja to wydatek lekko ponad 108 000 zł. A warto pamiętać, że za tę kwotę otrzymujemy wspomniany powyżej silnik 2.0 TSI i moc 220 KM. Przelicznik cena/moc/możliwości jest w tym wypadku doskonały.

Muszę też przyznać, że obecna generacja Octavii naprawdę mi się podoba – o ile poprzednie wersje tego modelu były zbyt „grzeczne” jak na moc dostępną w wersji RS, tak obecnie linia nadwozia dobrze współgra z tym, co znajduje się pod maską.

Tył Skody Octavii RS

Jeśli jednak ktoś nie chce wydawać 6 cyfrowych kwot na nową Octavię może rzucić okiem na egzemplarze używane. Kilkuletnie RS-y można kupić spokojnie w okolicy 50-60 tysięcy złotych. W takim wypadku warto jednak dogłębnie prześwietlić dany egzemplarz – takie samochody sprzyjają szybkiej jeździe. A nie wszyscy kierowcy mają odpowiednie umiejętności aby szybko jeździć.

Niemniej jednak jeśli ktoś szuka praktycznego samochodu, dobrego też do zabawy, to Skoda Octavia RS to dobry wybór. Miałem okazję jeździć wersją 1.8 TSI o mocy 180 koni mechanicznych – frajda była ogromna. A to i tak nic w porównaniu z tym, co oferuje wersja RS…

Najnowsze teksty

Volvo XC40 Recharge Twin Engine – TEST

Volvo XC40 Recharge to pierwszy, w pełni elektryczny model Volvo, który jednak bazuje na spalinowym SUV-ie tego producenta. Zastosowany...