Nie czekali do Genewy - wiemy już jak wygląda nowe Audi R8 (2015) w całej okazałości oraz znamy garść szczegółów, w tym o silnikach

Nie czekali do Genewy – wiemy już jak wygląda nowe Audi R8 (2015) w całej okazałości oraz znamy garść szczegółów, w tym o silnikach

Mimo, że nowe Audi R8 (2015) będzie miało swoją premierę na Geneva Motor Show 2015, to niemiecki producent już teraz ujawnił całkiem sporo o tym samochodzie. Znamy już pierwsze informacje o tym jakie silniki znajdą się pod maską sportowego Audi, wiemy też jak będzie wyglądał – zdradza to opublikowana galeria zdjęć.

O Audi R8 pisałem już jakiś czas temu, gdy firma z Ingolstadt przedstawiła bardzo ciekawe szczegóły dotyczące laserowych świateł w nowym modelu. Teraz o samochodzie wiemy jeszcze więcej.

Nowe Audi R8 (2015) z tyłu wygląda naprawdę rasowo

Na zdjęciach przede wszystkim widzimy, że żadnej rewolucji pod względem stylistycznym nie mamy co się spodziewać. To zdecydowanie ewolucja R8, które znaliśmy dotychczas, niż designerskie trzęsienie ziemi. Nowy super samochód Audi nabrał ostrzejszych kształtów, zgodnych z obecnymi wytycznymi stylistycznymi marki. Widać tu nawiązania do innego usportowionego modelu w gamie, czyli Audi TT. Dla mnie nie jest to najbardziej rzucający się w oczy samochód w swojej klasie, jednak jego wygląd wypada zdecydowanie na plus, a progres w stosunku do poprzedniej generacji jest jak najbardziej zauważalny.

Wnętrze

Tutaj w oczy rzuca się przede wszystkim „wirtualny kokpit”, który znamy już chociażby z nowego Audi TT, czy Volkswagena Passata. Ekran ciekłokrystaliczny przeniósł się z konsoli centralnej na miejsce, gdzie normalnie znajdują się zegary i został z nimi zintegrowany. Liczba przycisków ograniczona została do minimum, a sporo z nich – w tym przycisk do uruchamiania silnika – przeniesiona na koło kierownicze, niczym w nowych modelach Ferrari. Mnie taki minimalizm i „kierowcocentryzm” zdecydowanie się podoba.

Wnętrze nowego Audi R8 wygląda naprawdę rasowo

Silniki

Wbrew trendowi downsizingu w nowym Audi R8 zwiększona została liczba cylindrów w podstawowej jednostce napędowej. Motor V8 zastąpiony został przez silnik V10 o mocy 540 KM i również 540 Nm momentu obrotowego. Nabywcy do dyspozycji dostaną również mocniejszą odmianę Audi R8 Plus, gdzie silnik dysponował będzie mocą aż 610 KM, co przełoży się na sprint do „setki” w 3,9 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 330 km/h. Aby tę moc przenieść na asfalt w Audi znajdzie się napęd Quattro oraz automatyczna skrzynia S-Tronic.

Elektryczne Audi R8 e-tron

Co ciekawe na kupujących czekać będzie również elektryczna wersja sportowego Audi. R8 e-tron. Moc samochodu z takim napędem to 310 kW, czyli 421 KM. W porównaniu z silnikami benzynowymi ilość koni szału nie robi, jednak tutaj szczególną uwagę trzeba zwrócić na moment obrotowy. 910 Nm to wręcz kosmiczna ilość. Audi na bateriach będzie mogło przejechać do 450 kilometrów. Ciekaw jestem jak trzeba będzie nim podróżować, aby taki zasięg osiągnąć.

Co tu dużo mówić – szykuje się naprawdę ciekawy samochód. Gdyby był jeszcze trochę tańszy… ;)