Artykuły w kategorii: Testy samochodów

Ford Fiesta ST200 – krótki test i przejazd okrążenia po torze w Łodzi

2008 rok. Wtedy właśnie do salonów w Polsce wjechała VI generacja Forda Fiesty. W momencie pisania niniejszego tekstu mamy rok 2016 i pomimo tego, że linia tego samochodu nie zestarzała się specjalnie, to możemy mówić tu o aucie wchodzącym w wiek emerytalny. Odmiana ST200 to sygnał, że jesieni życia Fiesta Mk. VI nie zamierza spędzić w kapciach na kanapie. Przekonałem się o tym na torze w Łodzi.

Czytaj dalej

Renault Megane GT 1,6 TCe 205 EDC. Sportowy hatchback najwyższej próby – TEST

Renault Megane IV generacji, które do sprzedaży weszło w 2016 roku to namacalny dowód na to, jakie zmiany zachodzą u tego francuskiego producenta. W moje ręce wpadła najbardziej ekscytująca odmiana (do momentu premiery Megane R.S.) tego samochodu, czyli GT i co tu będę budował atmosferę niepewności – „kupiła” mnie totalnie. Stało się tak z kilku powodów. Przyjrzyjmy się im.

Czytaj dalej

SsangYong Tivoli 1,6 diesel Sapphire 4WD. Zaskakujący miejski SUV – TEST

SsangYong wciąż w naszym kraju jest marką dosyć egzotyczną – niektóre osoby, mniej obeznane z motoryzacją, nawet nie wiedzą, że taka firma tworzy samochody. Inni wiedzą, ale „wymiękają”, gdy poruszany jest temat kraju, z którego SY się wywodzi. A ta (żeby nie było, że ja też nie wiem :) ) południowokoreańska firma daje coraz więcej argumentów za tym, by brać ją na poważnie. I Tivoli jest na to bardzo dobrym przykładem.

Czytaj dalej

Audi Q7 3,0 TFSI V6 Quattro. SUV za pół miliona złotych – TEST

Mając na koncie 495 390 zł można kupić wiele rzeczy. 380 konsol PlayStation 4, 165 ton ziemniaków albo czarne Audi Q7, które widoczne jest na zdjęciu powyżej. Chociaż zetknięcie się z tak monstrualną ilością kartofli byłoby na pewno ciekawe, to w tym tekście przyjrzymy się jednak ostatniej, wymienionej możliwości, czyli SUV’owi z Ingolstadt.

Czytaj dalej

Suzuki Vitara 1,6 VVT XLED AllGrip 4WD – TEST

W przeszłości jeździłem dwoma modelami Suzuki i oba z nich wspominam bardzo dobrze – mówię tu o małym Swifcie i Splashu. Teraz przyszła pora na kontakt z trochę poważniejszym gabarytowo autem tej marki, czyli modelem Vitara w najbogatszej wersji wyposażeniowej. Sprawdźmy czy ten crossover robi równie dobre wrażenie, co jego mniejsi koledzy.

Czytaj dalej

Renault Clio Grandtour GT 1,2 TCe 120 EDC. Sportowe kombi z jednym „ale” – TEST

Kombi oparte o samochód z segmentu B – to nie brzmi ekscytująco. Mogłoby się wydawać, że osoby decydujące się na auta tego typu poszukują wyłącznie przyzwoitej ilości przestrzeni, połączonej z niewygórowaną ceną. Że podczas podejmowania decyzji zakupowej to rozum, a nie serce gra pierwsze skrzypce. Testowane Renault Clio Grandtour przekonuje, że nie zawsze tak musi być.

Czytaj dalej

Volkswagen Golf Highline 1,4 TSI 150 KM DSG. Powiew premium – TEST

Golf to jedna z ikon klasy kompaktowych samochodów. Debiut w 1974 roku był początkiem liczącej sobie już 7 generacji historii. Jeśli jednak myślimy o hatchbacku klasy premium, to do głowy przychodzi nam Audi czy Lexus, a nie Volkswagen. Czy jednak słusznie? Tydzień spędzony z bardzo ciekawą odmianą Golfa pozwolił mi znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Czytaj dalej

Skoda Yeti Joy 1,4 TSI 125 KM. W formie mimo upływu lat – TEST

W motoryzacji wszystko zmierza do tego, by samochody były coraz bardziej smukłe, opływowe, a przez to wyglądały dynamiczniej. Siłą rzeczy ciągnie to za sobą pewne kompromisy jeśli chodzi o praktyczność – ale nie wszyscy podążają zawsze tą drogą. Np. w 2009 roku Skoda postanowiła obrać zupełnie inną ścieżkę tworząc Yeti. Obecnie ten charakterystyczny model schodzi już powoli ze sceny, zatem warto sprawdzić, czy warto jest „załapać” się jeszcze na pierwszą generację crossovera Skody.

Czytaj dalej

Renault Kadjar Intens dCi 110 EDC, klasyczny francuski SUV – TEST

W gamie modelowej Renault zachodzi w ostatnim czasie ogromna zmiana, której jednym z pierwszych zwiastunów był zaprezentowany w 2015 roku Kadjar. Samochód ten był jednocześnie nową próbą zawojowania przez Renault segmentu SUV’ów, który dotychczas reprezentowany był przez, niebędącego szczególnym sukcesem, Koleosa. Jak wypada nowy model w wersji Intense?

Czytaj dalej