Artykuły w kategorii: Testy samochodów

Volvo XC60 Summum T5 AWD. SUV na wypasie – TEST

Pierwsza generacja Volvo XC60 towarzyszy nam od 2008 roku, więc według standardów obowiązujących we współczesnej motoryzacji jest już w wieku emerytalnym. Dodatkowo jej młodsze rodzeństwo, w postaci XC90, S90 czy V90, nie okazuje weteranowi zbyt dużo szacunku, bezczelnie kradnąc uwagę klientów w salonach szwedzkiej marki. Przez kilka dni miałem okazję przekonać się jakimi atutami mniejszy SUV Volvo może kusić klientów u kresu swojego rynkowego bytu.

Czytaj dalej

Skoda Octavia Scout 1,6 TDI 110 KM 4×4. Kombi w teren – TEST

SUV’y i crossover’y pokazały, że grono osób, które chcą posiadać auta z pewnymi cechami terenówek, ale w rzeczywistości nimi nie będącymi, jest bardzo duże. A czy w gusta takich klientów trafić mogą również uterenowione kombi? Decydenci Skody uznali, że tak, czego efektem jest bardzo ciekawa odmiana Octavii, nosząca oznaczenie Scout.

Czytaj dalej

Peugeot 308 1,2 PureTech 130 KM (automat) Allure. Lew chodzący swoimi drogami – TEST

Moja przygoda z Peugeotami zaczęła się w wieku 6 lat, kiedy to rodzice kupili sedana 405. Nie spodziewałem się, że przez kolejne 20 lat to właśnie w modelach tej marki będę głównie podróżował, najpierw jako pasażer, a później jako kierowca. Ponieważ mój związek emocjonalny z samochodami z Lwem na masce jest „spory”, to bez ściemniania powiem, że mocno czekałem na okazję sprawdzenia nowego Peugeota 308. Zapraszam na wrażenia z tygodnia z nim spędzonym.

Czytaj dalej

Renault Talisman Grandtour Intens 1,6 TCe EDC. Nowe rozdanie w wersji kombi- TEST

Renault „kasując” model Laguna i wprowadzając na jego miejsce Talismana w 2015 roku dało mocny sygnał otoczeniu: rozpoczyna się zupełnie nowy rozdział jeśli chodzi o naszą obecność z segmencie D. Na pierwszych zdjęciach auto wyglądało świetnie i byłem bardzo ciekaw jak wypada w innych, poza wyglądem, obszarach. Ostatnio miałem okazję się o tym przekonać.

Czytaj dalej

Mazda 2 SkyPASSION 1,5 SKY-G 115 KM. Mały hatchback z dużymi aspiracjami – TEST

Polscy trenerzy piłkarscy zwykli mawiać, że w Europie nie ma już słabych drużyn. Idąc podobnym tokiem myślenia możemy uznać, że na rynku nie ma już słabych samochodów z segmentu B. I coś w tym jest, bo u małe mieszczuchy u większości producentów trzymają poziom. Mazda w tym segmencie proponuje klientom model 2. Jakimi elementami może kusić potencjalnych nabywców by wybrali właśnie ją? Przekonajmy się.

Czytaj dalej

Nissan X-Trail 1,6 dCi 130 KM Tekna. Duży SUV z napędem 4×4 – TEST

Czasy, gdy samochody z większym prześwitem i napędem na 4 koła kupowało się przede wszystkim po to, by jeździć nimi w teren minęły. Wraz z narodzinami SUV’ów ich przeznaczenie coraz bardziej zaczęło dryfować w innym kierunku. Dowodem na ten proces był test Nissana X-Trail, podczas którego trafiła mi się sytuacja, która klarownie pokazała w jakim środowisku ten samochód czuje się najbardziej komfortowo.

Czytaj dalej

Ford Fiesta ST200 – krótki test i przejazd okrążenia po torze w Łodzi

2008 rok. Wtedy właśnie do salonów w Polsce wjechała VI generacja Forda Fiesty. W momencie pisania niniejszego tekstu mamy rok 2016 i pomimo tego, że linia tego samochodu nie zestarzała się specjalnie, to możemy mówić tu o aucie wchodzącym w wiek emerytalny. Odmiana ST200 to sygnał, że jesieni życia Fiesta Mk. VI nie zamierza spędzić w kapciach na kanapie. Przekonałem się o tym na torze w Łodzi.

Czytaj dalej

Renault Megane GT 1,6 TCe 205 EDC. Sportowy hatchback najwyższej próby – TEST

Renault Megane IV generacji, które do sprzedaży weszło w 2016 roku to namacalny dowód na to, jakie zmiany zachodzą u tego francuskiego producenta. W moje ręce wpadła najbardziej ekscytująca odmiana (do momentu premiery Megane R.S.) tego samochodu, czyli GT i co tu będę budował atmosferę niepewności – „kupiła” mnie totalnie. Stało się tak z kilku powodów. Przyjrzyjmy się im.

Czytaj dalej

SsangYong Tivoli 1,6 diesel Sapphire 4WD. Zaskakujący miejski SUV – TEST

SsangYong wciąż w naszym kraju jest marką dosyć egzotyczną – niektóre osoby, mniej obeznane z motoryzacją, nawet nie wiedzą, że taka firma tworzy samochody. Inni wiedzą, ale „wymiękają”, gdy poruszany jest temat kraju, z którego SY się wywodzi. A ta (żeby nie było, że ja też nie wiem :) ) południowokoreańska firma daje coraz więcej argumentów za tym, by brać ją na poważnie. I Tivoli jest na to bardzo dobrym przykładem.

Czytaj dalej