Artykuły w kategorii: Opinie o samochodach

Czy w ogóle, a jeśli tak to dlaczego warto kupić hybrydę?

Samochody hybrydowe sprzedają się coraz lepiej. Wpływa na to kilka czynników, a jako główne wskazałbym zmniejszanie się różnicy pomiędzy ceną hybryd i aut w pełni spalinowych, a także fakt, że ekologia i dbałość o środowisko są po prostu w modzie. A dlaczego tak naprawdę warto kupić hybrydę? Zastanowiłem się ostatnio nad tą kwestią

Czytaj dalej

Tesla Model 3 – wnętrze ma futurystyczne, ale czy ergonomiczne? [zdjęcia]

Design wnętrz samochodów ewoluuje, ale samo podejście do tego, jakie moduły mają zawierać się w otoczeniu fotela kierowcy już nie. Tzn. zmiany w tym obszarze też mają miejsce, ale jeśli porównamy samochody sprzed 20 lat i dzisiejsze, to ogromnych różnic nie będzie. Chyba, że do porównania weźmiemy Teslę Model 3. Rodzi się tylko pytanie czy diametralnie nowa koncepcja, którą wprowadza ten model to krok w dobrą stronę.

Czytaj dalej

Skoda Citigo – facelifting 2017. Jakie zmiany wprowadził, a co zostało po staremu?

Na jesieni tego roku Skoda Citigo będzie świętować 6-lecie swojej rynkowej egzystencji. To całkiem solidny okres czasu, więc nie ma co się dziwić, że czescy decydenci postanowili odświeżyć ten model. Miałem okazję spędzić jeden dzień z Citigo po FL w jego naturalnym środowisku, czyli jeżdżąc po ciasnych i nieraz zakorkowanych ulicach czeskiej Pragi. W kilku punktach przedstawię co najbardziej zapamiętałem z tego kontaktu z miejską Skodą.

Czytaj dalej

Jaki samochód kupić – mniejszy i lepiej wyposażony, czy większy słabiej?

Kupno nowego samochodu to dla praktycznie każdej osoby duże przeżycie. Obojętnie czy mamy do wydania kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy złotych, chcemy nabyć pojazd najlepszy z możliwych w danym pułapie cenowym. Wtedy rodzi się dylemat – czy kupić mniejsze auto, ale na totalnym wypasie, czy też za podobną kwotę nabyć samochód pozycjonowany o klasę wyżej, ale w biedniejszej wersji. Postaram się pomóc w odpowiedzi na pytanie, co warto w takiej sytuacji zrobić.

Czytaj dalej

Szybkie samochody – mają sens na co dzień? Ile KM naprawdę potrzebujemy?

Ostatnio miałem okazję testować MINI John Cooper Works – hothatcha z krwi i kości. Twardego, świetnie prowadzącego się i bardzo szybkiego. Przejechałem nim sporo, bo ponad 800 kilometrów w 4 dni i ten okres sprawił, że zacząłem zastanawiać się nad granicą, po przekroczeniu której duża moc samochodów przestaje nam pomagać, a może zacząć przeszkadzać.

Czytaj dalej

Jaki hatchback kupić? Dla fanów prędkości i stylu mam propozycję [wideo]

Segment C na rynku jest niezwykle silnie obsadzony i nie ma co się temu dziwić. Pomimo wzrostu popularności crossover’ów i innych tego typu tworów średniej wielkości hatchbacki są często wybierane przez klientów, ze względu na swoją wielofunkcyjność. Ostatnio miałem okazję jeździć żywym dowodem potwierdzającym tę cechę hatchbacków.

Czytaj dalej

Ford Fiesta ST200 – krótki test i przejazd okrążenia po torze w Łodzi

2008 rok. Wtedy właśnie do salonów w Polsce wjechała VI generacja Forda Fiesty. W momencie pisania niniejszego tekstu mamy rok 2016 i pomimo tego, że linia tego samochodu nie zestarzała się specjalnie, to możemy mówić tu o aucie wchodzącym w wiek emerytalny. Odmiana ST200 to sygnał, że jesieni życia Fiesta Mk. VI nie zamierza spędzić w kapciach na kanapie. Przekonałem się o tym na torze w Łodzi.

Czytaj dalej

SsangYong Tivoli 1,6 diesel Sapphire 4WD. Zaskakujący miejski SUV – TEST

SsangYong wciąż w naszym kraju jest marką dosyć egzotyczną – niektóre osoby, mniej obeznane z motoryzacją, nawet nie wiedzą, że taka firma tworzy samochody. Inni wiedzą, ale „wymiękają”, gdy poruszany jest temat kraju, z którego SY się wywodzi. A ta (żeby nie było, że ja też nie wiem :) ) południowokoreańska firma daje coraz więcej argumentów za tym, by brać ją na poważnie. I Tivoli jest na to bardzo dobrym przykładem.

Czytaj dalej

Mały SUV w lekki teren, czyli wrażenia z jazdy Suzuki Vitara na wideo

Współczesne SUV’y ze średniej wielkości terenówkami znanymi z końcówki XX wieku zbyt wiele cech wspólnych nie mają, może poza wyższą pozycją za kierownicą. Kiedyś samochody te służyły do poruszania się w stosunkowo ciężkim ternie, a teraz ich celem jest jazda w miejsca, gdzie doskonale poradziłaby sobie każda osobówka. Jednocześnie w niektórych modelach pierwiastek terenowy zostaje.

Czytaj dalej