Jak działa Volvo Pilot Assist II? Sprawdzam to w nowym XC60

Technologia w motoryzacji rozwija się coraz bardziej intensywnie. Jednym z głównych kierunków, w których będą iść inżynierowie odpowiedzialni za nowości w samochodach jest ich autonomiczna jazda. Nad tym rozwiązaniem pracują też w laboratoriach Volvo, czego efektem jest system Pilot Assist II, którego bez problemu można kupić jako jedną z opcji do nowych modeli tego producenta. Sprawdziłem jak radzi sobie w XC60.

Aby to zrobić wybrałem się na przejażdżkę po drodze S8 w Warszawie. Spory ruch (aby nie było za prosto), występujące praktycznie ciągle lekkie łuki, brak świateł – warunki do sprawdzenia autopilota S8 oferuje idealne. A właściwie nie autopilota, tylko systemu do semi-automatycznej jazdy. Tak określa go samo Volvo i jak się okazuje jest to bardzo trafne stwierdzenie, o czym miałem okazję się przekonać.

Ponieważ czasami obrazy mówią więcej, niż 1000 słów zapraszam na film, który nagrałem jadąc właśnie po S8 z aktywowanym Volvo Pilot Assist II:

Za kilka-kilkanaście lat tego typu systemy staną się pewnie standardem, więc nie wypada nic innego jak docenić, że wciąż podczas jazdy samochodem mamy coś do powiedzenia :)

5 KOMENTARZE

  1. „Demo technologiczne” – że co proszę ? Chyba „demo techniczne”. Technologia dotyczy metody produkcji/wytworzenia czegoś. A co do samego gadżetu – w PL nie powinien być oferowany, gdyż przepisy wymagają trzymania rąk na kierownicy. Poza tym skoro wymaga większej koncentracji kierowcy niż przy jego braku to jaki jest sens jego montowania ?

Najnowsze teksty

Volvo XC40 Recharge Twin Engine – TEST

Volvo XC40 Recharge to pierwszy, w pełni elektryczny model Volvo, który jednak bazuje na spalinowym SUV-ie tego producenta. Zastosowany...