Volkswagen Polo 6 generacji (2017) - zdjęcia, silniki i opinie o nowym wcieleniu tego hatchbacka

Volkswagen Polo 6 generacji (2018) – zdjęcia, silniki i opinie o nowym wcieleniu tego hatchbacka

Volkswagen zaprezentował 6 wcielenie modelu Polo, czyli flagowego miejskiego hatchbacka w ofercie tej niemieckiej marki. Dostaliśmy zdjęcia nadwozia i wnętrza, informacje o nowościach, które znajdą się na pokładzie nadchodzącej generacji modelu, silnikach i nie tylko. Zapraszam do rzucenia okiem na przegląd najważniejszych faktów o nowym Polo.

W motoryzacji zachodzą ciągłe zmiany. Jedne typy samochodów zyskują na popularności – np. crossovery, które coraz ostrzej rozpychają się łokciami na rynku. Inne z kolei są w odwrocie – tutaj za przykład niech posłużą sedany, z których rezygnują kolejni producenci. Ale w przypadku aut do miasta sytuacja jest niezmienna – jeśli potrzebujemy jakiegoś mieszczucha, to kupujemy małego hatchbacka i kropka. Dlatego właśnie nowy Volkswagen Polo 6 jest dla tej marki tak istotną premierą. Co dowiedzieliśmy się o tym samochodzie?

Nowy Volkswagen Polo

Wygląd

Jeśli chodzi o aparycję VW Polo 6, to nie można mówić o trzęsieniu ziemi. Jest to raczej ewolucja tego, z czym mieliśmy do czynienia przy okazji poprzedniej generacji, połączona z najnowszymi elementami stylistycznymi, charakterystycznymi dla Volkswagena. Muszę przyznać, że efekt końcowy bardzo mi się podoba. Są auta, które po obejrzeniu ich na zdjęciach nie przekonują i dopiero po pierwszym kontakcie na żywo okazuje się, że wcale tak źle nie jest. Polo VI generacji wygląda ładnie od samego początku.

Volkswagen Polo VI generacja modelu

Szczególnie do gustu przypadły mi przednie światła do jazdy dziennej LED, które zbudowane zostały na bazie kilku, ustawionych pod kątem względem siebie krótkich pasków. Dodatkowo ich końce płynnie łączą się z chromowanymi liniami na grillu, co zapewnia temu samochodowi własny styl – ciężko będzie go pomylić z innymi modelami VW, opartymi o proste linie jeśli chodzi o kształt świateł.

Wnętrze

W kabinie jak sądzę najbardziej przyciągać wzrok będą nowe, w pełni elektroniczne zegary. Ta technologia schodzi coraz niżej w gamie modelowej Volkswagena i bardzo mnie to cieszy, bo rozwiązanie to jest rewelacyjne. Jeździłem kiedyś Audi wyposażonym w elektroniczne zegary i wygoda, wynikająca z ich posiadania jest naprawdę duża – wszystkie informacje mamy pod ręką, aby wyświetlić mapę nie musimy zerkać w bok, w kierunku konsoli centralnej. Fajnie, że nowe Polo będzie również w nie wyposażone.

Volkswagen Polo 6 - wnętrze wygląda interesująco

Dodatkowo projekt kabiny, jako ogółu, prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Zdjęcia przedstawiają najbardziej dopasione wersje, więc trudno stwierdzić jak to wszystko będzie wyglądać w przypadku tych najtańszych, ale patrząc na to co mamy, jest dobrze. Ekran systemu inforozrywki przechodzi płynnie w panel zegarów, kolorowe wstawki dodają wnętrzu więcej życia.

Nowe technologie

Podobnie jak w przypadku elektronicznych zegarów, tak również inne nowinki technologiczne przechodzą z najdroższych, do tańszych modeli w gamie Volkswagena. Zamawiając nowe Polo VI generacji będzie można otrzymać chociażby systemy bezpieczeństwa: aktywny tempomat (w przypadku połączenia z DSG będzie on mógł wyhamować samochód do zera), asystenta martwego pola w lusterkach czy asystentów parkowania. Dodatkowo samochód, gdy wykryje nadchodzącą kolizję, sam zahamuje. Użyteczne dodatki do miasta, gdzie Polo przecież będą spędzać sporo czasu.

VW Polo R-Line 2017

Dodatkowo dostaniemy tu nowoczesne elementy wyposażenia z innych zakresów, niż bezpieczeństwo. Chociażby dostęp bezkluczykowy czy możliwość regulowania sztywności zawieszenia.

Silniki

W nowym Volkswagenie Polo do wyboru będzie 9 jednostek napędowych. Najliczniejszą grupę stanowić będą silniki benzynowe. Nie poznaliśmy jeszcze dokładnej listy jednostek, ale ich moc zawierać ma się w przedziale 65-150 KM. Pod maską będzie mógł znaleźć się nowy silnik 1.5 TSI, a diesle TDI będą miały pojemność 1.6 litra. Możliwe będzie również zamówienie odmiany na gaz ziemny, która nosi oznaczenie 1.0 TGI o mocy 90 KM.

Volkswagen Polo 6 GTI

W sprzedaży pojawi się również odmiana Polo GTI, która co warte podkreślenia napędzana będzie silnikiem 2.0 TSI. Będzie on generował 200 koni mechanicznych i niespecjalny downsizing w jego przypadku na pewno jest czymś pozytywnym. Do 100 km/h przyspieszać będzie w 6,7 sekundy.

Kiedy premiera?

Nowy Volkswagen Polo 6 pojawi się na rynku na przełomie 2017 i 2018 roku. Przedsprzedaż w Polsce ruszy w trzecim kwartale 2017. Polskie ceny nie zostały jeszcze ustalone, ale podczas prezentacji podano kwotę, jaką w Niemczech trzeba będzie za nowe Polo bazowo zapłacić. Jest to 12 975 euro, co po dzisiejszym przeliczniku (16.06.2017) przekłada się na 54 729 zł. Obecna generacja Polo w Polsce kosztuje od 39 900 zł, więc zapewne w naszym kraju nowa odmiana zapewne również będzie miała niższą cenę. Na oficjalne informacje w tej kwestii będziemy musieli trochę poczekać.